سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای بلغارستان هم جزء پیمان شینگن محسوب میشود؟

نظر

ویزای بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای کوچک و بسیار قدیمی اروپای شرقی است که برای سفر به آن باید ویزای این کشور را دریافت کرد. بلغارستان از لحاظ جاذبه‌های طبیعی کشوری بسیار زیبا است که به دلیل شرایط راحت‌تر اخذ ویزای این کشور و هزینه‌های پایین، سفر به آن بسیار مقرون به صرفه است. سوالی که ذهن بسیاری از گردشگران ایرانی را به خود مشغول داشته نوع ویزای بلغارستان است. بسیاری این کشور را جزء حوزه شینگن می‌دانند و مسیر پر وپیچ خم اخذ ویزای شینگن را پیش روی خود تصور می‌کنند…. . بلغارستان از معدود کشورهای قاره اروپا است که عضو پیمان شینگن نیست. به همین دلیل ویزای این کشور در زمره ویزاهای شینگن قرار نمی‌گیرد و از قوانین و ضوابط آن نیز تبیعت نمی‌کند.

انواع ویزای بلغارستان

بلغارستان مقصد گردشگری مسافران زیادی در سرتاسر جهان است. بسیاری معتقد هستند که اخذ ویزای بلغارستان نسبت به ویزای کشورهای حوزه شینگن پروسه‌ای آسان‌تر و کوتاه‌تر دارد. تجربه با من رو در زمینه اخذ ویزای توریستی بلغارستان نیز نشان داده که سفارت این کشور در قبال صدور ویزا برای ایرانیان سخت‌گیری‌های کمتری را اعمال می‌کند. به طور کلی این ویزا در سه گروه جای می‌گیرند:

  • ویزای نوع A (ترانسفر فرودگاهی)

ویزای بلغارستان نوع A ، در واقع ویزای ترانزیت فرودگاهی است که به صورت یک‌بار ورود، دوبار ورود و چندبار ورود صادر می‌شود. ویزای ترانزیت فرودگاهی بلغارستان مناسب افرادی است که قصد دارند به مقصد کشوری دیگر پرواز خود را در فرودگاه‌های بلغارستان تغییر دهند یا هواپیمای آنها برای مدت زمان کوتاهی در فرودگاه بلغارستان فرود آمده و دوباره به مسیر خود ادامه خواهد داد.

  • ویزای نوع C (اقامت کوتاه مدت جهت ترانزیت یا جهت اقامت از پیش برنامه‌ریزی شده)

ویزای بلغارستان نوع C ، برای متقاضیانی صادر می‌شود که تصمیم دارند مدت زمان کوتاهی را در بلغارستان اقامت کنند، پس از آن از مرزهای این کشور به سوی مقصد موردنظر خود عبور نمایند. مدت اعتبار این ویزا برای اقامت در بلغارستان 90 روز است که در یک بازه زمانی 180 روزه خواهد بود. 

  • ویزای نوع D (اقامت طولانی مدت)

ویزای بلغارستان نوع D ، برای آن دسته از متقاضیانی صادر می‌شود که تصمیم دارند برای اقامت طولانی مدت در این کشور اقدام نمایند. این ویزا به صورت چندبار ورود برای متقاضی صادر خواهد شد و معمولاً اعتبار آن یک سال است. برای اخذ این ویزا متقاضی باید در مصاحبه‌ای شرکت نماید که سفارت بلغارستان ترتیب خواهد داد.

آنچه پیش از اخذ ویزای یونان باید بدانید

مدارک لازم برای اخذ ویزای بلغارستان

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

برای اخذ ویزای بلغارستان هر متقاضی باید مدارک زیر را ضمیمه پرونده خود سازد. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا

این فرم باید به زبان انگلیسی و به صورت تایپ شده تکمیل شود. فرم ویزا در وب‌سایت سفارت بلغارستان در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.  

  • اصل و کپی پارسپورت متقاضی

پاسپورت متقاضی باید حداقل دارای 7 ماه اعتبار باشد و دارای 2 صفحه خالی باشد. همچنین کپی صفحه اول پاسپورت باید ضمیمه پرونده شود.

  • ارائه سوابق سفر

چنانچه متقاضی طی 5 سال گذشته به کشور بلغارستان یا کشورهای حوزه شینگن، انگلستان یا آمریکا سفر نموده باشدباید کپی ویزاهای قبلی خود را تهیه و ارائه نماید.

  • یک قطعه عکس استاندارد

این عکس باید رنگی و در اندازه 5/4×5/3 با زمینه سفید باشد. همچنین عکس باید جدید و طی 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.

  • بیمه‌نامه مسافرتی

هر متقاضی برای سفر به بلغارستان باید بیمه نامه مسافرتی معتبر ارائه نماید. بهتر است این بیمه‌نامه با حداقل پوشش 30000 یورویی باشد.

  • بلیط رفت و برگشت

اصل و کپی بلیط رفت و برگشت به بلغارستان از جمله مدارکی است که هنگام مراجعه به سفارت این کشور باید به همراه داشت.

  • ارائه اسنادی مبنی بر بازگشت

متقاضی ویزای بلغارستان باید مدارکی به سفارت ارائه کند که نشان می‌دهد پیش از پایان اعتبار ویزا به کشور خود باز خواهد گشت. پیوندهای خانوادگی، گواهی اشتغال به کار،  گواهی اشتغل به تحصیل از جمله این موارد هستند.

  • تمکن مالی

ارائه تمکن مالی و پرینت گردش حساب بانکی متقاضی 3 ماه اخیر که بر روی سربرگ بانک ومهر و امضای بانک باشد الزامی است. مدارک مالی اثبات می‌کنند که متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌های خود را در طول اقامت در بلغارستان خواهد داشت.

وقت سفارت ویزای بلغارستان

وقت سفارت ویزای بلغارستان

وقت سفارت بلغارستان برای مراجعه حضوری الزامی است. متقاضیان ایرانی می‌توانند در روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه و در ساعت 10 صبح الی 2 بعداز ظهر با شماره‌ تلفنی که سفارت این کشور اعلام نموده تماس بگیرند و نسبت به تعیین وقت اقدام کنند. توجه داشته باشید که تقاضای رسیدگی به تقاضای ویزای بلغارستان تنها با تعیین وقت از پیش هماهنگ شده امکان‌پذیر است. بخش کنسولی سفارت بلغارستان در ایران اعلام نموده که کلیه متقاضیان جهت انجام امور ویزای این کشور باید یک ماه پیش از تاریخ سفر نسبت به تعیین وقت اقدام نمایند. 

پس از تعیین وقت، متقاضیان با در دست داشتن کلیه مدارک لازم جهت تحویل؛ انگشت‌نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک خود باید در تاریخ مقرر به سفارت این کشور مراجعه نمایند.   

وزارت امور خارجه بلغارستان رسماً اعلام نموده است که از تاریخ 01 آوریل 2013 روند صدور ویزای این کشور جهت احراز هویت متقاضیان با استفاده از ضبط داده‌های بیومتریک (انگشت‌نگاری دیجیتالی و عکس دیجیتالی) صورت خواهد گرفت. بنابراین کلیه متقاضیان بالای 12 سال باید جهت ثبت اطلاعات بیومتریک شخصاً به سفارت مراجعه نمایند. این اقدام جدید بلغارستان بخشی از پروژه گسترده در اروپا است که به منظور ایجاد پایگاهی برای ثبت اطلاعات بیومتریک متقاضیان سفر به اروپا است و بین کشورهای عضو شینگن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

همچنین هزینه ویزای بلغارستان برای بزرگسالان 60 یورو و برای کودکان سنین 6 تا12 سال 35 یورور اعلام شده است.

مرحله شناسایی و تشخیص هویت هیچ تأثیری در روند صدور ویزای بلغارستان نخواهد داشت و تنها جهت یکپارچه سازی داده‌های پایگاه اطلاعات بیومتریک متقاضیان ویزای شینگن مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با روند اخذ وقت سفارت سوئیس آشنا شوید!

نکات مهم

همانطور که بارها در این مقاله اشاره شد ویزای شینگن بلغارستان وجود ندارد. بلغارستان از جمله کشورهای اروپایی است که تصمیم دارد در زمانی نزدیک عضو پیمان‌نامه شینگن شود. برخی از نکات مهم ویزای شینگن در ادامه است:

  • برای کودکان کمتر از 6 سال هزینه‌ای جهت صدور ویزا  توسط سفارت بلغارستان دریافت نخواهد شد.
  • مدت زمان تخمینی جهت صدور ویزا 10 روز اعلام شده است.
  • چنانچه متقاضی قبلاً ویزا این کشور را دریافت نموده دیگر مجدداً‌ نیازی به ثبت اطلاعات بیومتریک نخواهد داشت.
  • چنانچه متقاضی سابقه ریجکت ویزای شینگن را داشته باشد باید نامه ریجکت به همراه توضیحات کتبی دلایل ویزا با مدارک دیگر به سفارت ارائه شود.
  • دارندگان ویزای شینگن نیازی به اخذ ویزای بلغارستان نخواهند داشت. همچنین آن دسته از افرادی که سابقه دریافت ویزای شینگن را داشته باشند شانس بیشتری برای دریافت ویزای بلغارستان خواهند داشت.
  • خدماتی تحت عنوان اخذ ویزای فوری بلغارستان و ویزای شینگن بلغارستان تضمینی به هیچ عنوان وجود ندارد.

ویزای بلغارستان در بامن‌رو

ویزای بلغارستان در با من رو

درخواست متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای بلغارستان آن هم از نوع ویزای توریستی این کشور طی سال‎ های اخیر افزایش یافته است. کلیه متقاضیان برای تحویل مدارک ویزا و انجام انگشت ‎نگاری باید به سفارت این کشور در تهران به آدرس خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، خیابان نظامی گنجوی، پلاک 40 مراجعه نمایید. همچنین بسیاری از شهروندان ایرانی ترجیح می‎ دهند که کلیه امور مربوط به اخذ ویزای خود را به شرکت‎ ها و آژانس‎ های مهاجرتی بسپارند تا به صورت تضمینی ویزای خود را اخذ کنند. باید اعلام کنیم واژه ویزای تضمینی بلغارستان در صورتی قابل اعتماد تلقی می ‎شود که به معنای «ضمانت بازگشت وجه در صورت ریجکت شدن ویزای متقاضی» باشد؛ نکته مهمی که برخی از شهروندان در هنگام عقد قرارداد به آن توجهی نمی ‎کنند. تیم کارشناسان با من ­رو با تکیه بر دانش و تجربه در خصوص خدمات ویزا و با آگاهی از روال کنونی سفارت بلغارستان پس از بررسی شرایط هر متقاضی، در نهایت بهترین و مطمئن ­ترین راه را برای اخذ ویزا انتخاب خواهند کرد. خدمات ویزای تضمینی شینگن بلغارستان در با من رو بدین منوال است که در صورت ریجکتی، کلیه مبالغی که پرداخت نموده ­اید به شما عودت داده خواهد شد.  بامن‌رو متخصص در زمینه اخذ انواع ویزا به ویژه ویزای کانادا است. 

منبع: سایت خدمات مهاجرت بامن‌رو